Getuige van beroving ? - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Carmen Vaneker Vaneker - WaarBenJij.nu Getuige van beroving ? - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Carmen Vaneker Vaneker - WaarBenJij.nu

Getuige van beroving ?

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Carmen Vaneker

30 Maart 2009 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Om te beginnen: Carmen heeft vakantie, jeuuuuuuhh !!!!
Na al die weken hard te hebben “geploeterd” op stage, is daar nu een eind aan gekomen. Jullie moeten “hard hebben geploeterd” niet al te serieus nemen natuurlijk ;) .
De laatste week was wel behoorlijk hectisch. Er moesten collages voor de klas gemaakt worden, heb een mooie oranje plaat met allerlei foto`s van de kinderen gegeven aan de klas. Ze vonden dit helemaal geweldig. Voor mijn mentor heb ik typisch Hollandse dingen verzameld en er een mooi cadeautje van gemaakt. Voor onze directeur hebben Esther en ik samen een placemat gemaakt over Nederland. Ook hebben we heerlijke arretjescake gemaakt voor al het personeel, lekker vet, maar typisch Hollands.
In de laatste week hebben Esther en ik ook een sportdag georganiseerd voor alle kids op de school. s`Morgens waren de jongste kinderen aan de beurt (graad R t/m 4), dit waren zo`n honderd kinderen. Ze deden spelletjes zoals spijkerpoepen, waterdragen, ei op lepel, ballontrappen, blikgooien. In totaal hadden we 9 spelletjes en een pauze met ranja en koekjes. Het was nog een behoorlijke klus om er een goed doorlopend rouleringssysteem van te maken. Hier zijn we wel een aantal uur mee bezig geweest.
In de middag was graad 5 t/m 7 aan de beurt. Ook dit waren zo`n honderd kinderen. Het was mooi om te zien hoe de kinderen genoten van deze dag. Ze hadden allemaal heel erg veel plezier en dit was goed te zien aan de blije gezichtjes van ze! Ook het personeel vond het een hele mooie dag, ze waren ons heel dankbaar, leuk om te horen.
De laatste dag op stage was een dag met een dubbel gevoel. Aan de ene kant ben ik blij dat ik vakantie heb, maar aan de andere kant vond ik het jammer om afscheid te nemen van de lieve kindjes en het leuke personeel. Ik heb er namelijk echt een geweldige tijd gehad!
De kinderen hadden allerlei soorten frisdrank bij zich en taarten gebakken, omdat het mijn laatste dag was. Bij het zwembad hebben we een party gehouden, dit was erg gezellig! Een kind heeft zelfs nog een mooie speech voor mij gehouden. Van elk kind heb ik een klein boekje gekregen waarin een stukje staat geschreven over mij. Van de kids heb ik ook een mooie armband (met Afrikaanse vlaggetjes), een sleutelhanger en sieradendoosje gekregen.
Mijn mentor heeft speciaal voor mij een groot doek laten schilderen door haar nicht (met salamanders erbij opgeschilderd want die zaten laatst op het plafond van mijn kamer). Dit als herinnering voor later in mijn eigen klas. Ik kan hem gebruiken als kleed waar kinderen op kunnen zitten (doen ze hier veel in Afrika) of ik kan hem aan de muur hangen. Ik was hier zo super blij mee, het is voor mij echt een mooie herinnering aan de mooie tijd die ik heb gehad op deze school. Van het team hebben we grote sporttassen gekregen met het embleem van de school erop. Kortom, ik ben ontzettend verwend met al die leuke cadeautjes.
Alle kinderen hebben me een dikke knuffel gegeven en ik heb afscheid van ze genomen.
Het is best raar, want je weet dat je ze waarschijnlijk nooit weer zult zien. Ik heb met een heel goed gevoel mijn stage afgesloten!

Nu gaan we even een stukje terug in de tijd. Ik heb namelijk nog niets verteld over het weekend dat mijn ouders, Tim en Marije zijn aangekomen in het mooie Zuid-Afrika. Ze zijn op zondag 22 maart aangekomen, maar eerst wil ik graag nog even wat vertellen over die zaterdag ervoor.
We hadden onze mooie witte auto natuurlijk nog, daar moesten we natuurlijk wel optimaal gebruik van maken (Esther en ik zijn wel een beetje lui geworden, want de mountainbike hebben we dus ingeruild voor de auto naar stage). Zaterdag zijn we richting Hermanus gereden, hier zijn in de lente altijd walvissen te zien. Helaas was er nu geen walvis te spotten. De route ernaartoe was erg mooi, je reed langs hoge bergen en langs de mooie blauwe zee. In Hermanus hebben we nog een paar kleine souveniertjes gekocht op een marktje, daarna hebben we lekker geluncht aan zee.

Toen zijn we doorgereden naar Gansbaai, dit is “the place to be” om met haaien te duiken. Natuurlijk wilden we dit erg graag gaan doen, maar helaas was het weer er niet goed genoeg voor. Het waaide te hard, we baalden gigantisch en wilden graag wat anders spannends gaan doen. Het was moeilijk om iets vergelijkbaars te vinden wat gelijk staat aan haaien duiken, maar het is ons gelukt!
We zijn toen gaan paardrijden op het strand. Ik vond dit best een pittige uitdaging, want ik heb namelijk nog nooit op een paard gezeten (uitzondering; misschien een keertje met een kinderfeestje). Toen we bij de manege aankwamen, schrok ik toch wel een beetje van de grootte van die beesten. Ik had een trapje nodig om op het paard te klimmen. We gingen samen met zo`n cowboy op pad, we reden in een mooi rijtje achter elkaar over het strand. Ik heb heerlijk genoten van de mooie uitzichten. Het paardrijden viel me reuze mee, ik hoefde werkelijk waar niks te doen. Het paard volgde gewoon de cowboy, ondertussen kon ik fotograferen en zelfs nog snel een telefoontje plegen.
Het paardrijden was misschien toch niet zo spectaculair als met haaien duiken, maar toch was het een leuke ervaring om op het strand paard te rijden!
Tegen de avond zijn we naar Pringle Bay gereden, daar zat namelijk mijn mentor in een vakantiehuisje. Ze vond het erg gezellig als we even zouden langs wippen. Zo gezegd, zo gedaan! Ze woont in een soort iglo, zag er gezellig uit! Er was ook nog een andere leerkracht van onze school bij haar. We hebben toen samen in een cafeetje rugby gekeken en een cocktail gedronken. Rond ‘n uur of acht zijn we weer vertrokken richting Cape Town. Het was namelijk nog wel weer een dik uur rijden terug. We moesten langs de kust terugrijden, sommige stukjes waren best scary, je rijdt namelijk in het donker langs diepe afgronden. Gelukkig zijn we helemaal veilig thuis gekomen. Ik ben toen snel mijn bed ingekropen, de volgende dag kwamen mijn ouders, Marije en Tim aan in Kaapstad. Ik moest natuurlijk wel een beetje fit zijn!

Zondag was ik al erg vroeg wakker. Ik had ontzettend veel zin om ze terug te zien. Rond een uur of elf kwamen ze aan bij de villa. Wat me het meest opviel en waar ik van schrok was de mooie witte lichamen van ze! We hebben toen gezellig met ons allen in de tuin van de villa koffie gedronken en bijgekletst. We hadden natuurlijk erg veel te bepraten! Ik ben toen bij hun in de auto gestapt en ze hebben mij hun appartement geshowd in Muizenberg. Dit ziet er overigens erg goed uit, ze hebben een mooi uitzicht op zee en kunnen zelfs Kaap de Goede Hoop zien. Samen zijn we vervolgens naar Waterfront gereden. Voor papa was het behoorlijk wennen om links te rijden. Telkens maakte hij ook dezelfde fout om weer aan de linkerkant in te stappen. Heel lachwekkend om te zien.
Ondertussen is hij wel ietsie meer gewend aan het links rijden, maar het blijft moeilijk voor hem ;). In Waterfront heb ik ze rondgeleid en we hebben daar lekker op het terras een smoothie gedronken. s `Avonds hebben we lekker gegeten bij Fogeys in Muizenberg. Ik had natuurlijk nog mijn laatste week stage toen mijn ouders er waren. Ze hebben me vaak s`avonds opgehaald om samen uiteten te gaan, erg leuk! Voor de rest hadden ze hun eigen programma voor die week.
Afgelopen vrijdag ben ik bij ze ingetrokken in het mooie appartement. Ik heb nu vakantie! Die vrijdag werd papa 50, een bijzondere leeftijd op een bijzondere plek! We zijn die avond ter gelegenheid van zijn verjaardag uiteten gegaan in Simons Town samen met Inge, Jose, Esther en Kenny (die die vrijdag was aangekomen). We hebben die avond veel gelachen aan tafel. Na heerlijk te hebben gegeten hebben we bij het appartement nog wat na gedronken. Het was een geslaagde avond!

Zaterdag ben ik met mijn ouders, Marije en Tim naar een township geweest. Ik was er al een keer eerder geweest, maar het blijft indrukwekkend. Dit keer werden we niet rondgeleid door een georganiseerde tour, maar door een vriend van Mick. Deze jongen woont namelijk zelf in een Township. We werden opgehaald bij Mick. De jongen die ons zou rondleiden (zijn naam is Andrew) is bij ons in de auto gestapt en heeft ons geleid naar Langa en Nyanga, dit zijn beide twee grote black townships. We begonnen onze tour bij een Medicijnman. Stel je voor: een grote dikke beschilderde zwarte man met een hoofdtooi op. We stapten binnen in een grote donkere hut. Het stonk hier gigantisch en er lagen ontzettend veel kruiden op de grond. Toen onze ogen aan het donker waren gewend zagen we allerlei onderdelen van dode dieren aan het plafond hangen. We zagen veel poten en schedels van dieren hangen, hier liep je gewoon tussendoor. Ik vind het eigenlijk een hele trieste bedoening dat zoveel mensen nog geloven in een medicijnman. Mensen die erg ziek zijn, geloven dat ze beter worden door zo`n medicijnman die beweert dat ze een speciaal soort kruiden moeten eten of iets dergelijks. Er zaten veel mensen te wachten die ziek waren om door de medicijnman behandeld te worden.
Ook mochten we bij een vrouw in een heel klein golfplaten huisje kijken. Hier lag een kindje op bed dat erg ziek was. Ik schat dat het jongetje ongeveer een half jaar oud was, hij lag heel erg te zweten op het bedje. Hij was nu al twee weken erg ziek, maar een dokter kan deze vrouw niet betalen. Best aangrijpend om dat zo te zien. Ook zagen we grote waterputten waarvandaan de mensen hun water halen. We hebben ook gekeken bij een grote taxistandplaats. Hier vandaan vertrekken al die busjes (die echt onbenullig rijden en telkens toeteren). We hebben weer eens bier gedronken uit een vieze grote teil. Mama durfde het niet aan toen ze het vieze brouwsel zag. Ik moet eerlijk zeggen, het smaakte ook echt vies. In een cafeetje werd er voor ons gezongen door drie mannen. Ze konden erg goed opera zingen. Er lopen altijd veel kinderen rond te zwerven in een township en ze vonden ons blijkbaar geweldig. Ze wilden graag met ons op de foto en ze liepen de hele tijd achter ons aan. Het zijn trouwens wel echte schatjes. Andrew heeft ook zijn huis aan ons laten zien. Hij woont in een redelijk mooi huisje. Het kan namelijk veel en veel erger. De mensen in de township zijn ontzettend gastvrij naar ons toe. We hebben hier gegeten in een “restaurant”. We konden onze eigen lap vlees uitzoeken en dit werd dan gebakken voor ons. Andrew had stukken kip, worsten, varkensvlees en pap geregeld. We zaten tussen de bevolking te eten. De sfeer was erg gezellig, er werd muziek gedraaid en papa heeft zelfs biertjes uitgedeeld aan de jongens bij ons aan tafel. We vonden het allemaal een mooie ervaring en allemaal waren we onder de indruk van hoe deze mensen leven. Ze hebben zo weinig, maar zijn toch zo vrolijk!

Eigenlijk best cru, maar daarna lag bij ons in de planning om een kijkje te gaan nemen bij een groot shoppingcentre, Canal Walk. Dit was echt immens groot en vele winkels waren hier te vinden. Later die dag zijn we gereden naar Clifton Beach en Camps Bay. Hier wonen erg veel rijke mensen. Veel mensen uit Europa hebben hier vakantiehuizen. Ook veel modellen en beroemdheden zijn hier te vinden. Bij Clifton Beach heb je vier verschillende soorten stranden. Bijvoorbeeld een strand waar veel homo`s te vinden zijn en een strand waar veel modellen te zien zijn. De zee is hier echt helder blauw en de stranden hagelwit.
De tegenstellingen die dag waren echt ontzettend groot. Zo loop je rond in een township en zie je de armoede die er heerst, later die dag kijk je naar de grote villa`s die aan zee liggen.
We hebben gegeten in Camps bay en genoten van de zonsondergang. Die avond zijn we met alle jongelui gaan stappen (inclusief Jose, Inge, Eshter en Kenny) in Longstreet.
Dit was de laatste avond samen met de meisjes. Iedereen gaat nu zijn eigen weg. Inge en Jose vertrekken maandag al met hun reis. Inge zie ik in de villa op 20 april nog weer, Jose helaas pas weer in Nederland. Esther zie ik nog als ze terugkomt van haar reis met Kenny. Dan begint mijn reis met Dennis nog. Het was een leuke en gezellige avond. Wel raar om nu zo dit deel af te sluiten, ik heb echt een hele mooie tijd met ze gehad!

Zondag hebben we een stranddag ingelast. We hebben heerlijk gelegen aan het strand van Kommetjie. Hier zijn de golven erg hoog en er zijn veel professionele surfers te zien.

Maandag zijn we naar Kaap de Goede Hoop gereden. Op de route ernaartoe kwamen we langs Boulders waar we de pinquins hebben bekeken en onderweg kwamen we grote bavianen tegen die midden op de weg zaten. Ze waren vlooien bij elkaar aan het zoeken en met elkaar aan het spelen. Het was echt bijzonder om ze van zo dichtbij te zien.
Bij Kaap de Goede Hoop zijn we omhoog gelopen naar het beroemde uitzichtspunt en hebben we gekeken naar het zuidelijkste puntje van Afrika! Het uitzicht is hier echt prachtig.
We hebben lekker geluncht bij een mooi restaurant waar we uitzicht hadden op twee oceanen, nl. de Indische en Atlantische oceaan. Heel idyllisch!
Op de terugweg kwamen we weer bavianen tegen. Dit keer was er iets anders aan de hand.
Er waren nl mensen langs gereden met hun raampje van de auto nog open. De apen zijn toen in deze auto geklommen en hebben de tas die in de auto lag meegenomen.
Op straat lag toen een paspoort, portemonnee, zonnebrillen en een aap was aan het kauwen op een mobiel. De andere apen waren druk aan het zoeken naar voedsel in de tas. Alles werd op de kop gegooid! Het enige wat die mensen nog konden doen was toekijken (zie filmpje !!!!). Later kwam er een vrachtwagen aan met stoere mannen die met stokken probeerden de apen weg te jagen. Op een gegeven moment lukte dit en konden ze de spullen terug grijpen. Deze beesten zijn echt ontzettend sterk en groot. Er wordt overal aangegeven dat ze gevaarlijk zijn.
Wij moesten wel lachen toen we het zagen gebeuren, maar als je dit zelf overkomt is dat natuurlijk heel erg. Vaak laten de apen wel de overige spullen liggen, het gaat ze puur om het voedsel. Maar je weet het maar nooit, voor hetzelfde geld nemen ze je tas mee…..

Mijn verhaal wordt weer veel te lang zie ik al wel. Ik ga er dus nu een eind aan breien.
Deze week staat nog op de planning; de Tafelberg beklimmen (alweer!) en een wijntour in Stellenbosch en nog veel meer leuke dingen! Donderdag brengen we Marije terug naar het vliegveld
We genieten met ons allen volop van deze heerlijke vakantie!


Ik vind het top om te lezen hoeveel mensen er nog reageren op mijn verhalen, het blijft daarom echt leuk om nieuwe verhalen te schrijven. Bedankt iedereen!!!


Dikke knuffels van ons allemaal vanuit het zuidelijkste puntje!!

  • 31 Maart 2009 - 06:16

    Sabine.:

    Heeeee lieve meisjes en natuurlijk René, Anita en Tim ;),

    Wat een belevenissen weer, super dat je dat nu kunt delen met je ouders, Tim en Mar!! Zo'n township zal natuurlijk altijd indrukwekkend blijven. En wat beschrijf je dat mooi, het verschil tussen arm en rijk in ZA.

    IK MIS JULLIE!!! Car, kun je ook verhalen blijven schrijven in je vakantie? Wel blijven doen hè!

    Tot gauw,

    Heel veel liefs,
    van Sabine.

  • 31 Maart 2009 - 09:45

    René,Yvonne:

    Hoi Carmen,René,Anita,Tim,
    Marije.Dit is ook toevallig,zie ik Sabine hier net boven staan.Ik heb net je boeiende vehaal gelezen en de foto's bekeken.
    Het blijft nog steeds
    leuk om je te volgen, dit komt zeker door het leuke schrijven van je
    belevenissen.
    Geniet van jullie vakantie,
    Groetjes,René,Yvonne.

  • 31 Maart 2009 - 12:47

    Tonny:

    Hai Carmen,

    Alweer het eind van je stage. Ontzettend leuk dat je het zo naar je zin hebt gehad op je stageschool en dan die leuke cadeaus. Ze hebben er echt werk van gemaakt. Ga je nog een keer terug om te kijken hoe het na verloop van tijd is? at een belevenissen weer. Ik wens je veel nog plezier samen met Dennis.
    groetjes, Tonny

  • 31 Maart 2009 - 13:22

    Marije Brinks:

    Hallo meissie :d
    Zo te lezen is alles nog steeds goed daar in Afrika! Super leuk voor je dat je pa, ma, Tim en Marije er zijn.Ik hoop dat je nog een leuke tijd daar hebt!
    Geniet ervan! Groetjes aan iedereen...
    Kussss

  • 31 Maart 2009 - 15:15

    Ellen:

    Haa Car & natuurlijk de rest!!
    Wat een super verhaal weer!! Carmen, je moet echt schrijfster worden ofzo, wat een mooi stuk heb je weer getypt!
    Ik wens jullie allemaal nog heel veel plezier in deze vakantie.. Car, jij ook nog heel veel plezier in de weken met Dennis straks!!
    Ik hoop, net als Sabine, dat je tijdens je vakantie met Dennis ook nog tijd hebt om te typen! ;)
    Tot snel!!!
    Liefs Ellen

  • 31 Maart 2009 - 20:20

    Irene:

    heee carmen & de rest! :D
    wauwww wat een super lang verhaal weer! maar super leuk om te lezen!! en wat veel foto's weer! echt leuk om te zien/lezen wat je daar allemaal beleefd..
    lijkt me wel super gezellig dat je nu je familie en marije er zijn! maar aan de andere kant ook wel raar dat je inge/jose etc. niet meer zoveel ziet!
    ik wens je nog heel veel plezier komende tijd! en natuurlijk ook je rondreis met dennis!
    ik ben nu bezig met het afronden van mijn afstudeerproject! het schiet al behoorlijk op!:D
    maar gelukkig hoef jij daar nog niet aan te denken!!
    liefs,
    dikke kus! take care!:D

  • 31 Maart 2009 - 20:39

    Ingrid:

    Hallo allemaal,

    Gezellig Carmen nu je hele familie bij je is.
    Nou ja, hele familie
    Leuk dat je ze nu alles kunt laten zien, je bent vast en zeker een goeie reisleidster.
    Wat heb je leuke foto's van de kindertjes gemaakt, zag trouwens een paar bekenden op de foto's.
    Groetjes aan de rest van de family.

  • 01 April 2009 - 07:21

    Marjorie:

    Ha Car,

    Wat een leuk verhaal weer. Nog steeds een en al genieten. Het lijkt me echt een te gek land.. Nu lekker nog meer de omgeving verkennen, meid geniet ook van deel 2 van je reis!

    Liefs, Marjorie

  • 01 April 2009 - 15:34

    Maaike:

    Haa lieve Carmen en de rest!

    Wat heb je weer een mooi verhaal getypt en veel meegemaakt!
    Haha, dat filmpje, best grappig om te zien! Gelukkig is het jullie niet overkomen!
    Leuk dat je je familie nu ook kunt laten zien wat je daar allemaal beleefd ofniet!:D
    Geniet van je vakantie meid en nog een fijne tijd met je fammetjes en Marije!

    En daarna natuurlijk met Dennis!:D

    Veel liefs, Maaike

  • 01 April 2009 - 15:50

    Nick Velten:

    Wauw, klinkt super allemaal! Nog heel veel plezier!

    "Bijvoorbeeld een strand waar veel homo`s te vinden zijn en een strand waar veel modellen te zien zijn. De zee is hier echt helder blauw en de stranden hagelwit."

    Weet al wel waar Tim uit hangt... ;-)

  • 01 April 2009 - 20:24

    Jose:

    Carmen... i miss youuuuuuuu!!!!!
    Maar regaaer is op mijn sms draak!!! Ik enthousiast over onze olifanten ervaring vandaag!! Echt super! WE zitten ook in een super mooi hostel. Die zijn echt luxe joh.. hoe gaat het daar? En met je ouders etc? Al weer leuke dingen gedaan? En wel links blijven rijden he paps van Carmen! hihi grapje hoor! ;)
    He geniet ervan!!!
    Liefs Jose

  • 01 April 2009 - 20:38

    Jos En Ans:

    Hallo Allemaal.

    Wij lezen dat jullie lekker aan het genieten zijn. Prachtig als je de foto's weer ziet. Rene nog van Harte Gefeliciteerd met je 50 jaar. Leuk he, dit te vieren in den vreemde. Jos weet hier ook alles van.
    Prachtig Carmen hoe jij je verhaal kunt schrijven.
    Nog een paar mooie dagen met elkaar, en een goede reis terug naar Nederland.

    Groetjes van Jos en Ans

  • 02 April 2009 - 10:50

    Merel:

    heey juffie
    volgens mij is het heel
    leuk daar met je broetje
    en moeder en varder.
    maar wat een leuke
    foto s met pasja gaat
    het goed maar ik ga weer

    groetjes merel en pasja


  • 02 April 2009 - 17:22

    Ingrid En Jenny:

    Ha vakantiegangers,

    Carmen, wat je kun fantastisch schrijven. Mooi om te lezen. Prachtige foto's en filmpjes weer. Mooi dat je samen met je ouders, Tim en Marije aan het genieten bent daar. O ja, dat je vader aan de verkeerde kant in de auto stapt kijk ik niet van op. Vroeger in de dienstauto zat hij er ook altijd naast, die luie draak!

    Heel veel plezier nog samen en daarna met Dennis.

    Knuffel,

    Ingrid en Jenny


  • 04 April 2009 - 15:44

    Chant!:

    Ha Car!

    Je bent een topper in verhalen schrijven, jee hoe krijg je het allemaal op papier;)! Leuk om te lezen dat zo goed gaat, gezellige tijd heb je zo samen met je familie! Morgeaaf hoor ik alle verhalen van Marije, ben benieuwd! Ga lekker genieten samen met Dennis straks en pas goed op jezelf!

    Liefs!

  • 05 April 2009 - 12:14

    Marloes:

    Carmen,
    Wat een geweldige verhalen weer!
    Super dat je het zo leuk hebt met je ouders tim en marije..ziet er allemaal erg gezellig uit. en die foto's, wat een mooie kindjes
    Geniet nog ff van je vakantie en natuurlijk ook van je vakantie samen met dennis!
    Kus

  • 05 April 2009 - 12:20

    Romy:

    Sietse en ikhebben
    tegen elkaar de tafels gedaan tote met 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 en we hebben
    het ale bij gehaalt!!!!!!
    goed he!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    en we krijgen volgensmij
    maandag de dieploma
    maar wel leuk he
    groetjes Romy

  • 07 April 2009 - 15:47

    EMMA ROETGERING:

    juf zorie maar ik durf
    niet in de zee hoor
    cas max en niels
    heben een spreekbeurt
    gehauden over haaien
    en over een wite haai
    heel eng
    groetjes emmmmma rrrrr
    knufels

  • 09 April 2009 - 17:45

    Emma Roetgering:

    juffie wat heevt floor
    roos en marel leuke oor bellen
    ik moet weg xxxxxxxxx
    emma roetgering

  • 10 April 2009 - 08:39

    Mama:

    Lieve Carmen,

    Het was een geweldige vakantie!! Zuid-Afrika is een prachtig land met heel veel tegenstellingen en een hele mooie natuur.
    Het was voor ons ook heel fijn jou daar mee te maken in je dagelijkse leven in Cape Town. We hebben met eigen ogen kunnen zien dat je het daar ontzettend naar je zin hebt en dat je heel veel indrukken en ervaringen opdoet.
    Over 10 dagen komt Dennis en dan gaan jullie samen een prachtige reis maken. Voorlopig is het voor ons weer mailen, skypen en sms'en.

    Heel veel liefs
    Mams

  • 13 April 2009 - 19:25

    Wouter En Sabine:

    Haaaaaa die Car,

    Hoe is het nu, deze dagen dat je écht vrij bent en optimaal kunt genieten van Zuid-Afrika? Heb je nu ein-de-lijk tijd om ons ook een keer te missen? ;) Nog vier weken. Het aftellen is begonnen.... Gelukkig ben je wel bij de familie-bbq! We willen je nog héél veel plezier wensen, vooral met Dennis straks.

    Liefs,
    Wout&Sab.

  • 14 April 2009 - 10:29

    Sietse:

    hay juf

    hoe gaat het kom je snel weer terug

    groetjes sietse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Carmen Vaneker

Actief sinds 09 Dec. 2008
Verslag gelezen: 1022
Totaal aantal bezoekers 50203

Voorgaande reizen:

27 Januari 2009 - 10 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: