Op naar Zuid-Afrika! - Reisverslag uit Enter, Nederland van Carmen Vaneker Vaneker - WaarBenJij.nu Op naar Zuid-Afrika! - Reisverslag uit Enter, Nederland van Carmen Vaneker Vaneker - WaarBenJij.nu

Op naar Zuid-Afrika!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Carmen Vaneker

09 December 2008 | Nederland, Enter

Lieve mensen,

Oeeeh het is bijna zover! 27 januari stap ik in het vliegtuig richting Cape Town. Ik ga daar samen met een heel gezellig groepje meiden van de pabo naartoe!
Samen met Esther ga ik 2 maand lesgeven op de Simon van der Stel primary in Kaapstad. We verblijven in de Timour Hall villa, dit is een soort studentenhuis :D
Daarna ben ik nog ongeveer 1,5 maand vrij om zoveel mogelijk te zien van Zuid-Afrika.
De laatste 3 weken komt Dennis en dan ga ik met hem reizen door Zuid-Afrika. 9 mei vlieg ik weer richting Nederland.

Ik heb er onwijs veel zin aan, de kriebels beginnnen nu wel te komen :D

Op deze site hou ik al mijn avonturen bij, dus blijven volgen ;)

Mijn adres in Kaapstad is:

Timour Hall Villa
Corner of Timour Hall and St. Joan's roads
Plumstead
PO Box 564
Constantia 7848
Capetown South Africa



Liefs,
Carmen.

  • 09 December 2008 - 15:36

    Irene:

    Haay Carm!
    Hier je eerste berichtje op je site !! :d
    Je kan zeker niet wachten om weg te gaan! Echt wel heel gaaf hoor! Maar gelukkig blijf je nu nog gezellig bij ons.. :D Ga je straks wel missen op school!
    Ik hou je site elke dag in de gaten!
    Liefs,,,
    :D:D:D je klasgenootje

  • 09 December 2008 - 16:21

    José Notteberg:

    Hee Carmen,

    goedzo jij hebt dr ook al eentje gemaakt. Haha beter laat dan nooit toch ;)
    Nog 7 weekjes... joehoeee! :D:D
    Gaan we direct feestje vieren als we daar zijn :D

    Liefs x

  • 09 December 2008 - 17:32

    José:

    beter laat dan nooit zeg ik dan.. dom :P

  • 13 December 2008 - 18:24

    Jorieke Olde Keizer:

    Haai Carmen,
    Zijn jullie er al klaar voor dan? Wij wel hoor, laat het maar beginnen.
    We zien jullie wel verschijnen gaan we gezellig braaien haha.

    Liefs Jorieke

  • 13 December 2008 - 19:09

    Danielle:

    Jaaa we hebben er zin in!!!

    Kan echt niet meer wachten;)

    Liefs

  • 16 December 2008 - 13:08

    Sabine:

    Ha meisje,

    Mooie site hoor! Begin van het einde :'( Haha ;)
    Ga je wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg missen, maar dat zul je nog wel vaker van me horen. Fijne dagne in Maastricht en tot snellll :D

    Dikke kus van mij..

  • 17 December 2008 - 12:23

    Emma Roetgering:

    Hallo juf,
    Er staat nog niet veel op de site maar je bent gelukkig ook nog niet weg. Alvast veel plezier en we kijken nog wel een keertje weer.
    Groetjes en tot morgen!
    Emma

  • 17 December 2008 - 13:53

    Merel & Emma.l:

    lieve juf carmen
    wij vinden het heeeeeeel
    jammer dat je weg gaat.
    kom jij ook op onze
    verjaardag? op 17 en
    9 mei
    groetjes merel en emma.l

  • 17 December 2008 - 15:18

    Danique:

    hallo juf
    wij zullen je missen

    groeetjes daniqu

  • 17 December 2008 - 15:20

    Inge:

    Haa Carmen, ik zie je site.. het wordt hoog tijd dat ik dr ook maar eens 1 ga aanmaken :D ik heb er heeeel veel zin in :D!! we gaan het super super super leuk maken met zn allen! haha
    Groetjess Inge

  • 18 December 2008 - 14:56

    Jens:

    juf carmen ik wens je veel plezier met de reis naar zuid afrika en dat je nog vijn les mag geven

  • 29 December 2008 - 22:03

    Marell:

    heeel veel plezier.
    ik ga zeker vaak kijken op deze site.
    daaag. (K)
    liefs, marell

  • 30 December 2008 - 08:37

    Esther Goossen:

    Dat komt zeker goed:D Zag er echt mooi uit he! Nog een maandje;)
    Liefs:D

  • 02 Januari 2009 - 19:12

    :

    Oeeeeee!

    Nog 3.5 week..
    Time flies!:D

  • 04 Januari 2009 - 15:18

    Danique:

    hoi juf
    ik en de hele klas vind
    het heel jamer dat je
    weg gaat kom je met de komunie weer trug

    groetjes danique

  • 06 Januari 2009 - 14:46

    :

    Hee Carmen,
    Het wordt inderdaad nu wel spannend! Me koffer is gepakt.. het avontuur gaat dus morgen echt beginnen!:)

    Maar ik zie dat jij ook naar het buitenland gaat, super zeg!! Ik wens jou ook alvast heel veel plezier en succes! Geniet nog even van je laatste daagjes in Nederland!

    Liefs, Agneta

  • 06 Januari 2009 - 20:05

    Marije:

    Lief vriendinnetje,

    Aaaahhh over 21 daagjes ga ik naar schiphol om je uit te zwaaien... Wat erg!! Ik wens je heel veel plezier, ik zal je echt gaan missen!!
    Maak er wat van he, helemaal stoer dat je dit gaat doen!!! Fijn zo'n site, dan kunnen we je goed volgen!

    Veel liefs, xx

  • 06 Januari 2009 - 20:19

    Mams:

    Hoi Carmen,
    Het komt nu supersnel dichterbij. Leuk maar ook heel spannend. Precies over drie weken zit je in het vliegtuig. De laatste weken zullen wel voorbij vliegen, dus geniet nog maar eventjes van de Hollandse kou en sneeuw. Het zal hier stil worden in huis en ik zal je zekers gaan missen!!!
    Liefs mam

  • 06 Januari 2009 - 20:22

    Paps:

    Ik ook hoor!!!

  • 07 Januari 2009 - 18:46

    Emma Roetgering:

    LIEVE JUF CARMEN

    IK GA JE HEEEEEEL ERG MISSEN

    OVER 2 WEEKEN
    IS HET ZO VER

    KNUVEL EMMA

    roetgering

  • 09 Januari 2009 - 18:26

    Cheyenne:

    lieve juf
    ik vind het voor jouw
    heel spannend dat je gaat maar voor mij iets minder ik zal je heeeeel erg missen maar ik wens je heeel veel plezier daar en tot gauw.

    groetjes
    cheyenne scheppink

  • 10 Januari 2009 - 11:49

    Marjorie:

    Hi meid!!

    Leuk een site om je te volgen tijdens je grote avontuur. Jij bent nu de laatste voorbereidingen aan het treffen en tegelijkertijd al aan het aftellen. En dan gaat het echt beginnen, spannend!!
    Meid, geniet van elke dag!

    Lfs, Marjorie

  • 11 Januari 2009 - 09:45

    Emma Roetgering:

    heeeeeeeeeeeel veel
    plesier en neem
    nog een tijger mee

    en een aap voor mijn
    vader

  • 12 Januari 2009 - 20:40

    Jorn:

    hey carmen

    ik zag dat je ook op stage gaat. maar dan naar Zuid-Afrika. alvast veel plezier en maak er een mooie tijd van. groeten jorn koenderink

  • 14 Januari 2009 - 18:47

    Stan E:

    hoi juf. jammer dat je
    weg gaat. heb je zin dat
    je weg gaat.oja hoe laat ga je weg.

  • 16 Januari 2009 - 10:23

    Sietse:

    hallo juf jammer dat je weg gaat veel plezier in zuid afrika

  • 16 Januari 2009 - 12:13

    Lars En Niels:

    Juf Carmen,

    We vinden het jammer dat je weggaat. Heel veel plezier in Afrika.

    Groetjes Lars en Niels

  • 16 Januari 2009 - 13:37

    Marloes Haarhuis:

    Hee Carmen!
    Dankjewel voor je leuke berichtje, gaat vast goed komen :D
    Jij ook heel veel plezier en succes in ZA!
    Tot over een half jaartje! Haha.

    Liefs

  • 16 Januari 2009 - 15:43

    Emma Lescher:

    lieve juf carmen,
    ik vint het jammer dat je weg gaat.
    ik hoop dat je snel weer terug komt.stuur je ons nog een kaartje naar de klas? dat zou fijn zijn.ik hoop dat je het daar leuk zou hebben.

    dikkkke kus emma lescher.

  • 17 Januari 2009 - 10:26

    Emma R En Merel:

    lieve juf carmen
    wij hoopen dat de witte
    haaien je niet bijten
    en wij hoopen dat je surven goed gaatleeren

    xxx emma.r en merel

  • 17 Januari 2009 - 15:40

    Romy:

    halo ik ben romy !
    ik wens je een fijne!
    reis en ik heb heel
    veel fotos!!! gekeken
    en ik heb ook een foto
    van jou gezien
    greotjes romy

  • 19 Januari 2009 - 15:09

    Lenn:

    heeee! juf ik wou dat je nooit weg ging

  • 19 Januari 2009 - 15:11

    Lenn:

    ik ben en net op joun site

  • 19 Januari 2009 - 19:22

    Ellen Rutgers:

    Lieve juf Carmen,
    Ook ik vind het, net als de rest, heel jammer dat je weg gaat!
    Maar gelukkig kan ik je zo nog wel een beetje in de gaten houden!! :D
    En als je terug bent doen we gauw weer koffie!
    Meid, wens je heeeel veel plezier en succes!!
    Geniet ervan!
    Liefs, Ellen

  • 19 Januari 2009 - 20:17

    Ingrid:

    Ha die Carmen,
    Ik heb even je site bekeken, er staan al veel lieve reacties op.
    Geniet nog maar even van de paar dagen die je thuis bent. Wij hopen dat je het erg naar je zit zult hebben en pas vooral goed op je zelf.
    Doei, doei. Ingrid

  • 20 Januari 2009 - 06:04

    Lennenbroertjethijn:

    thijn uit groep2 lenn uit groep4 opasen voor de walrus haai en de witte haai en de gewoone haai en een vloetgolv

  • 20 Januari 2009 - 07:45

    Sietse:

    hey juf
    waarom blijf je niet in nederland en neem een haai voor me mee dat vind de haai vast wel leuk en neem ook een tijger voor me mee en kan het vliegtuig de klas niet op tillen want het is niet leuk zonder jou

  • 20 Januari 2009 - 10:43

    Marieke:

    He Carmen,

    Nog een paar dagen en dan vertrek je!!!
    Ik wilde je even heeeeeel veel succes en plezier wensen natuurlijk!!!
    Pas goed op Esther en geniet er van!!!

    ps. Wat heb je lieve berichten van de kinderen uit je klas!!!

    Liefs Marieke

  • 21 Januari 2009 - 17:15

    Sanne Slaghuis:

    lieve juf carmen
    ik ga je heeeeeeeeeeeeel
    erg missen ik hoop dat je
    het leuk hebt in zuid-afrika
    ik vind het heeeeeeel erg
    jammer dat je weg gaat
    maar toch veel plezier
    groetjes van sanne slaghuis

  • 22 Januari 2009 - 14:23

    Tim:

    Heeey zusje!!

    Bijna is het zo ver!! Spannend hoor, zo lang zonder je broertje op pad!! Wel gaaf dat je dit doet hoor!! En we zoeken je op:D!!

    Liefs je broertje!

  • 23 Januari 2009 - 10:44

    Yoeri:

    liefe juf carmen
    ik en de heele klas
    missen je heel erg
    ik hoop dat je snel
    weer terug komt

    groetjes yoeri en de heele klas

  • 23 Januari 2009 - 17:34

    Sietse:

    hey juf

    jammer dat je weg gaat
    en vandaag was de laatstedag en bedankt met het kado

  • 26 Januari 2009 - 05:44

    Hey Juf:

    jammer dat je weg gaat
    een goeie reis he maar neem de villa mee

  • 26 Januari 2009 - 13:11

    Maaike:

    Lieve meid,

    Ik vind het hartstikke leuk je gister nog even te hebben gezien!
    Nogmaals heel veel plezier en een hele fijne tijd daar! Maar dat zal vast wel goedkomen!:D
    Ik hou je goed in de gaten! Goede reis en pas goed op jezelf!

    Dikkekus, Maaike

  • 26 Januari 2009 - 14:58

    Irene:

    Heeee meis! Al kriebels voor morgen?? ;)
    Ik wil je nogmaals heel veel plezier & succes wensen! :D
    Goede vlucht, en ik ga je volgen op deze site!
    Liefs,
    :D

  • 26 Januari 2009 - 15:22

    Lois:

    ha carmen
    wat jammer dat je weg gaat ik ga je wel missen hoor maar ik zaw hem gaan volgen de site

    xx

  • 26 Januari 2009 - 21:31

    Nick (big Friend!):

    Carmen, heel veel plezier daar! Gedraag je een beetje en maar er een leuke tijd van. Ik zal op Tim passen en jouw rol als zijn oppas overnemen. Komt helemaal goed ;-)

    Goede reis en good luck!

  • 27 Januari 2009 - 05:49

    Oompie Ray:

    Hey Carmen,
    ojee ojee, op dit moment zit je in de auto richting vliegveld. Maak er een leuke tijd van en we volgen je via deze leuke site.

    Groetjes en een dikke kus van je oom.

  • 27 Januari 2009 - 06:02

    Kiki (H):

    Heey Carmen,

    Veel plezier in Zuid-Afrika. Ik zal je missen.

    Liefs Kiki:):)

  • 27 Januari 2009 - 06:10

    Sabine:

    Het is zover; je bent nu echt op weg! Ik mis je nu al.. JIJ GAAT EEN SUPER TIJD KRIJGEN! We wachten vol smart op je eerste berichtje! Laat je even weten hoe de reis ging?

    Dikke kus
    van jouw vriendinnetje

  • 27 Januari 2009 - 10:45

    Silke:

    hoi juf nou ben je al
    weg ik ga je heel erg
    missen hoor maar voor
    jou is het nu al zo ver
    je gaat toch eerst met
    je auto naar londen
    en dan met het vliegtuig
    nog veel plezier
    groetjes silke

  • 27 Januari 2009 - 14:18

    Dennis:

    Lieve Carmen,

    Op dit momenet op weg naar het verre Zuid-Afrika. Natuurlijk ga ook ik de site van dag tot dag bijhouden. Ik ben erg benieuwd naar de eerste foto's en de verhalen die zullen komen.
    Ik wil je nogmaals heel erg veel plezier wensen en ik zal nog vaak aan je denken.

    Heel veel liefs en kussen van,

    Dennis

  • 27 Januari 2009 - 16:18

    JOYCE HORSTINK:

    IK WENS JE EEN HEEEEEEEELE LEUKE TIJD
    OP JOUW SCHOOL EN MET HET
    SURFEN.

    GROETJES JOYCE.
    EN TOT ZIENS.

  • 27 Januari 2009 - 16:55

    Marloes:

    Nu ben je echt weg.
    Sniksnik...
    Maar meis, geniet ervan en ik hou je site zeker in de gaten!
    Liefs,
    Marloes

  • 28 Januari 2009 - 10:53

    Susan Hodes:

    hoi hier is het goed in nedeland daar dan nix gemist niet de compioeter
    of iets anders van lois
    en susan

  • 28 Januari 2009 - 11:01

    Susan Hodes:

    liefe juf hoe is die nou is het zo ver nu is het gebeurt heel veel groeten aan de ferinnen xx van susan

  • 28 Januari 2009 - 12:12

    Sanne Homan:

    hej Carmen,

    Wil je net als alle anderen hier heel veel plezier wensen in Zuid-Afrika. Geniet er van..

    Zal je site in de gaten houden voor de verhalen

    Groetjes Sanne

  • 28 Januari 2009 - 12:50

    Emma R En Merel:

    lieve juf
    hoe is het daar
    hoe is het in
    het nieuwe huis
    als je weer komt
    mogen wij tweetjes dan naast elkaar zitten

    knuffel emma r en merel

  • 29 Januari 2009 - 11:21

    Cas Brinks:

    hai juf carmen,
    hoe gaat het in
    zuid-afrika?
    heb je al gesurft?

    van cas

  • 29 Januari 2009 - 14:12

    Matthijs Hutten:

    Hey Carmen!

    Hoorde en zie nu dat je in Zuid-Afrika zit!

    Heel veel succes en plezier!!

    Groeten Matthijs

  • 29 Januari 2009 - 16:34

    Marie-José:

    Heey Carmen!

    Volgens mij is het zover he? Zit je lekker in het warme Zuid-Afrika! Al spanningen een beetje voorbij nu je er echt bent? Ik wens je echt een super leuke tijd toe, geniet er van en ik ga je foto's en verhalen zeker bijhouden!

    Liefs Marie-José

  • 29 Januari 2009 - 17:50

    Sanne Slaghuis:

    hoi juf carmen
    hoe gaat het
    er mee het is wel
    leuk met meneer maar
    met jou vind ik het
    ook heeeeeeeeeeeeeeeel
    leuk
    groetjes sanne

  • 29 Januari 2009 - 17:50

    Emma Roetgering:

    halo juf
    hep je het leuk daar
    ik mis je zo
    ik hoop dat de daagen
    snel voor bij gaan
    gulukig ben je er met de
    communie wel
    xxxxx knuffel

    emma roetgering

    juf juf juf juf juf carmen

  • 29 Januari 2009 - 17:59

    Emma Roetgering:

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    emma roetgering

  • 30 Januari 2009 - 13:10

    Merel En Sanne :

    lieve juf carmen heb je al gesurft

  • 30 Januari 2009 - 13:13

    Merel En Sanne:

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx merel en sanne
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 01 Februari 2009 - 09:54

    Romy:

    halo jufcarmen ju zult het vast heel leuk daarheben en ik denk
    dat daar wel heel warm is
    hier vriest het wei kunen bijna weer schaatsen maar het is wel
    heel kout hoor maar
    soms is de zon er wel
    groetjes romy

  • 04 Februari 2009 - 12:48

    Cheyenne:

    Lieve Carmen,
    Ik mis je heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelerg. En ik hoop dat je er voor 5 Juni weer bent, want dan ben ik jarig!:D

    Groetjes Cheyenne

  • 08 Februari 2009 - 10:21

    Emma Roetgering:

    ha juf ben je al een beetje briun
    op de fotos wel
    waneer maak je fotos van de kinderen
    heb je al veel dieren ge zien xxxxxx emma
    roetgering

  • 01 Maart 2009 - 12:52

    Emma Lescher:

    hoi juf ik mis je al een maand.ik moet elke dag aan je denken!!!wij hebben nu juf willemijn die is ook lief hoooooooor!groetjes emma

  • 02 Maart 2009 - 14:40

    Silke En Emma.l:

    hoi juf
    hoe gaat het met je
    heb je al veel geleert
    we missen je heel erg op
    school.slaap je lekker
    daar.de klas vindt de kaartjes heeeel mooi.
    doet het nog pijn van
    de pinquin.


  • 02 Maart 2009 - 16:28

    Anouschka:

    hoi juf hoe gaat het met
    je heb je al veel ge leert we missen je heel erg op school slaapen je lekkerdaar, de klas vind die kaattjes heeeel
    mooi doet het nog pijn de pinq

  • 12 Maart 2009 - 16:50

    Emma Lescher.:

    hoi juf hoe gaat het met je? wij zijn al heeel erg druk met de communiemap bezig. Er staan ook veel verhalen in.je bent een dag later na mijn verjaadag terug.

  • 26 April 2009 - 13:49

    Emma Lescher:

    hoi juf het is bijna zo ver. je komt gauw weer terug.jou vilmpje van de apen,die was grapig!zo te zien heb je het daar heeeeeeeeeeeeeel erg leuk.emmaR,ik,joyce en merel maken voor jou een tekening wij hopen dat je het leuk vint.
    groetjes van emma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carmen Vaneker

Actief sinds 09 Dec. 2008
Verslag gelezen: 1040
Totaal aantal bezoekers 50201

Voorgaande reizen:

27 Januari 2009 - 10 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: