Baie mooi Cape Town! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Carmen Vaneker Vaneker - WaarBenJij.nu Baie mooi Cape Town! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Carmen Vaneker Vaneker - WaarBenJij.nu

Baie mooi Cape Town!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Carmen Vaneker

30 Januari 2009 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Dinsdagmorgen was het eindelijk zover; het vertrek naar Cape Town! Om half 7 stonden Sabine en Marije al bij me op de stoep om afscheid te nemen, vond het erg lief dat ze zo vroeg uit hun nest zijn gekropen voor mij! Na het afscheid zijn we snel met de auto vertrokken naar Dusseldorf. Toen we daar aankwamen zag ik al snel de andere meiden waarmee ik naar Kaapstad zou vertrekken. Nadat we ingecheckt hadden (mijn koffer was zoals te verwachten te zwaar, oepsss) was het tijd om afscheid te nemen van mijn ouders, Tim en natuurlijk Dennis. Na enkele traantjes was het tijd om in het vliegtuig te stappen. In London zijn we met ons achten het café ingedoken en daar gezellig wat gedronken en gegeten. De sfeer zat er al goed in. Na een lange vlucht (filmpjes kijken, lezen, muziek luisteren, honderden pogingen doen om te slapen) van 11 uur kwamen we aan in Cape Town. Esther en ik zaten eerst nog een beetje in spanning of we wel opgehaald zouden worden van het vliegveld. Maar gelukkig stond daar Eugene (de directeur van onze stageschool) met een bordje in de handen waarop stond Carmen en Esther, Yes! Het is een erg vriendelijke man, als welkom kregen we van hem een sticker van de vlag van Zuid-Afrika. Hij heeft ons naar de plek gebracht waar we nu verblijven. Onderweg keken we onze ogen al uit, we reden langs een grote krottenwijk waar echt de huisjes van platen tegen elkaar getimmerd waren. Het verschil van arm en rijk was al snel te merken. De regering wil dat ongeveer over 2 jaar alle krottenwijken verdwenen zijn en dat al die mensen in kleine, maar goed voorziene huisjes wonen. Wat ook opviel was het mooie accentje van Eugene. Hij spreekt Afrikaans, dit wordt overigens ook op de school gesproken waar we stage gaan lopen. Het is echt een heel grappig taaltje om te horen. Om een paar voorbeelden te woorden; onderweg kwamen een autozaak tegen, dit heet hier een bakkiewinkel. En bordjes zoals verboden op het gras te lopen is: bly van die gras af! Geen troeteldiere toegelate nie; geen huisdieren toegelaten. Als ze snel praten is het soms best lastig te volgen. Maar volgens Eugene zullen wij heel snel Afrikaans leren en toepassen. Ik ben benieuwd!
Toen we bij de villa aankwamen, keken we onze ogen uit! Wat een groot huis en een mega tuin, hier kunnen we de komende tijd wel mooi vertoeven! Zo snel mogelijk hebben we de spullen uitgepakt, onze joggingpakje uitgetrokken en de zomerkleren aangetrokken. Het is hier op dit moment zo`n 30 graden. Heeeerlijk! Zoals je wel begrijpt, een groot verschil met Nederland ;) Want hoorde dat het bij jullie daar vriest, brrr ;)
Samen met Esther, Jose en Inge zijn we Plumstead ingelopen en hebben de boel een beetje verkent. We waren het er al snel over eens dat we zin hadden om lekker naar het strand te gaan in Muizenberg. Zo gezegd, zo gedaan! Binnen no time (ongeveer een kwartiertje met de trein) stonden we op strand, het waaide echt gigantisch en de golven zijn hoog. We hebben daar ongeveer heerlijk 2 uurtjes liggen slapen op het strand (als gevolg overal rode vlekken) we waren namelijk best gaar van de lange reis. Daarna boodschapjes gedaan en een pizza in de oven gegooid, die heerlijk heeft gesmaakt.
Donderdag zijn we naar Waterfront en Kaapstad gegaan. Op het station hadden we een kaartje gekocht van Plumstead naar Cape Town, de vrouw achter de balie gaf aan dat op spoor 2 de trein naar Cape Town zou komen. Nadat we ongeveer 3 kwartier in de trein hadden gezeten, kwamen we aan in Simons Town, dit was het eindstation. Wij begrepen er niks van en dachten toch echt dat we in de trein naar Cape Town zaten. We hebben toen heel snel een nieuw kaartje gehaald en zijn weer snel in dezelfde trein gejumpt. Na ongeveer weer 3 kwartier waren we ein-de-lijk op de juiste bestemming. Ondertussen hebben we wel wat leuke pictures kunnen schieten van de mooie zee uit het treinraampje. Op het station in Kaapstad was het echt een drukte van jewelste, iedereen rende door elkaar en schreeuwde. Er werd ons er al op gewezen dat we goed op moesten passen voor diefstal. Mijn mobiel, fototoestel en geld had ik mooi verstopt in de ritsjes van mijn broek, zodat dat niet zichtbaar zou zijn. Verder liep ik met een doodgewone plasticzak in mijn hand door de stad met daarin de overige spulletjes. We hebben namelijk echt het gevoel dat we eruit zien als van die toeristjes, wat vast ook zo zal zijn.We hebben toen een taxi genomen naar Waterfront. Dat is een haven aan de eastpier wat is uitgegroeid tot een groot centrum met gezellige en leuke terrasjes. In een groot winkelcentrum Victoria & Alfred hebben we lekker chill rond gesnuffeld. We hebben een aantal leuke zaakjes gezien met typische Afrikaanse souvenirs, hier komen we zeker terug! Bij een excursiebureautje hebben we wat foldertjes meegenomen en wat informatie gevraagd over de dingen die we deze dagen nog graag willen zien. Er staat namelijk nog heel wat op de planning voor de komende dagen; Kaap de Goede Hoop (Pinguïns, jippie), Robbeneiland, Camps Bay, Tafelberg, township etc etc. Een vol programma dus. In Kaapstad hebben we de straat Longstreet maar eens opgezocht. Dit is de uitgaansplek/straat van Kaapstad. We hebben heel veel positieve verhalen gehoord over een restaurantje genaamd Mama Africa, dit zag er ook echt super uit. Van de buitenkant is het helemaal beschilderd en binnenin hangen allemaal Afrikaanse schilderijen en speelt er Afrikaans bandje, hier moet je erg lekker en goedkoop kunnen eten. Typisch Afrikaans. Zaterdagavond gaan we daar naartoe, dan vieren we gelijk de verjaardag van Inge, party party!
We zijn terug gegaan vanuit Kaapstad met de taxi, het is namelijk niet veilig om s`avonds nog te reizen met de trein.
De eerste twee dagen in Zuid-Afrika waren al echt heel gaaf! En er staat nog zoveel op het programma om de komende dagen te doen!
Maandag beginnen we met onze eerste stagedag, we zijn benieuwd hoe dat zal gaan.

Ik heb hier een Afrikaanse simkaartje gekocht, ik ben dus nu te bereiken op: 0027792141322.

Bedankt voor alle super leuke en lieve berichtjes op de site. Erg leuk om te lezen hier vanuit Zuid-Afrika.


Ek sal gou weer skryf.

Koebaai!
Baie Soen,

Carmen!

  • 30 Januari 2009 - 08:08

    Mam:

    He Carmen,

    Wat leuk om je verhalen te lezen. En zo te zien op de foto´s gaat het heel goed met je. Als je dit zo leest kun je haast niet geloven dat je nog maar 3 dagen weg bent. Je hebt al best veel gedaan. Maak alsjeblieft heel veel foto´s zodat we later thuis alles samen weer kunnen beleven. In gedachten ben ik de hele dag met je bezig. Wat zou ze nu aan het doen zijn..... Maar het aftellen is al begonnen!! Geniet jij maar lekker van alles daar, maar pas wel goed op jezelf!!

    Groetjes vanuit een koud maar zonnig Twente.

    Liefs mama

  • 30 Januari 2009 - 08:58

    Maaike:

    Hee Carmen,

    Echt superleuk dat jullie al zoveel hebben gedaan, ziet erg echt heel goed uit!
    Fijn dat de reis en alles ook goed is gegaan!
    Heel veel plezier en succes met je eerste stagedag maandag!

    Liefs, Maaike

  • 30 Januari 2009 - 11:11

    Marije Brinks:

    Hallo meissie :d
    Wat een super gaaf verhaal al! Helemaal super man. Jullie hebben trouwens echt een leuk huis. Jeetje wat een megading zeg!
    Ik wens je heel veel plezier en succes en ik ga heel vaak op je site kijken!
    En natuurlijk krijg je binnekort van mij het carnavalsverslag!;)
    Pas goed op jezelf!
    Kusssss

  • 30 Januari 2009 - 12:28

    Beryl:

    Heeee Carmen,

    Pfff, ik keek even op je site (niet verwacht dat er al een heel verhaal zou staan ;)) maar ik ben nu al jaloers! Die foto's, het weer en alles.. Heb je geen vakantiegevoel?
    Geniet ervan en ik blijf je zeker volgen..

    Liefs Beryl,

  • 30 Januari 2009 - 13:31

    Danique En Joyce:

    hoi juf carmen.
    hoe gaat het er mee.
    en in zuid afrieka.
    en hier in enter gaat
    het ook wel.
    en met de klas gaat het ook wel goed.
    en met ons gaat het ook wel.

    groetjes danique en joyce

  • 30 Januari 2009 - 14:11

    Ingrid:

    Hoi die Carmen,

    Zo te lezen heb jij het wel naar je zin.
    Leuk verhaal en mooie foto's hoor, je hebt er wel echt werk van gemaakt. Ga zo door zou ik zeggen. Heel veel plezier en pas goed op jezelf.

    Groetjes uit het ook best wel zonnig Raalte

  • 30 Januari 2009 - 16:22

    Jenny En Ingrid:

    He Carmen. Je bent eindelijk aan je grote avontuur begonnen. We hoorden het van je vader. We gaan je volgen op de site. Heel veel plezier en geniet er van!
    Groetjes van ons.

  • 30 Januari 2009 - 17:08

    Sietse:

    hey juf waarom heb je niks over ons geschreven en maak ook een foto van de afrikaanse kinderen he

    groetjes sietse

  • 30 Januari 2009 - 17:15

    Jose:

    He Carmen,
    Hoe gaat het daar??? helemaal aan de andere kant van de wereld. Zo te lezen heb je het al erg naar de zin, mooi weer, lekker eten, leuke uitstapjes.. Je hebt nu mooi een paar dagen om te verkennen. Leuk om te lezen, het ziet er goed uit, en we houden het verslag zeker bij. Wij wensen je veel sucses met de stage as. maandag. Ook groetjes van de rest van de fam. Doeiiiii.

  • 30 Januari 2009 - 17:46

    Marije:

    Meis!! Zie dat mams me net voor is geweest.. Maar zo hé, wat snel een verhaaltje van jou :D Super leuk om te lezen wat jullie daar allemaal meemaken.. Hopelijk houd je dit tempo aan en komt er elke week een verslag! ;) Zou leuk zijn!! Het weer/strand ziet er zo uitnodigd uit, goed dat ik eind Maart langs ga komen!! Haha, ga deze week de vlucht boeken.. Dus je hoort van me! Ik mail je na het weekend voor een uitgebreid week(end)-verslag..

    Liefs, xx

  • 30 Januari 2009 - 19:53

    Elien:

    MAAAAAT! Ooooh, ik vind het zo leuk om je verhaal te lezen! Volgens mij vermaak je je daar nu al primaaaa.. volhouden he! Super veel succes met je stage start en ik houd natuurlijk je site bij.. Geniet ervan, ik ben zo jaloers. Wij zitten hier maar een beetje in het KOUDE Nederland....... Hahahaha.

    &Wat een grappig taaltje hebben ze daar, zeg ;)

    Dikke kus,

  • 31 Januari 2009 - 07:50

    Emma Roetgering:

    juf ik mis je zoo zoo erg ik vint het niet zoo
    leuk zonder jau
    ben je al op de school
    ge weest

    groetjes knuffel
    xxx emma roetgering

  • 31 Januari 2009 - 08:49

    Anne-Wil:

    Heeej Carmen!
    Wat een verhaal al, leuk zeg! :D Een super mooie natuur ofniet? Heel veel plezier daar en ik blijf je verhalen volgen, echt tof! Nou de groetjes uit het koude Twente, het vriest hier (A);)
    (K) Anne-Wil

  • 31 Januari 2009 - 10:04

    Ellen Rutgers:

    Haa Carmen,
    Zo te horen en te zien ga je een super tijd krijgen daar! :D
    En straks met al dat bezoek wat nog komt, kun je ze mooi rondleiden want volgens mij heb je nu al hartstikke veel gezien!
    Gaaf hoor!! :D
    Nou geniet ervan meid, hou je site wel in de gaten voor nog meer leuke verhalen en foto's!
    Liefs, Ellen

  • 31 Januari 2009 - 10:13

    Marieke Fikken:

    He Carmen!!!

    Ik had gister op stage al het verhaal van Esther gelezen, maar kon jouw site daar niet openen!
    Nu dus thuis wel!
    Wat klinkt dat allemaal gaaf zeg!!! Wauw!!!
    Geniet maar heel erg van dit allemaal joh!!!
    En heel goed uitkijken!!!!
    groetjes aan Esther!

    x Marieke

  • 31 Januari 2009 - 10:44

    Emma Lescher:

    juf ik mis je al zo lang! heb je al haaien
    gezien??????? wis je al
    dat er heeeel veeel diefen zijn? dus dat beteekent dat je heeeeeeel goed moet oppassen.jouw fotö's waren heeeeeeel mooi!
    groetjes emma lescher.

  • 01 Februari 2009 - 09:50

    Joyce Horstink:

    hoi juf.
    is het daar leuk?
    zo te zien wel.
    ik ga straks schaatsen.
    ga jij surfen?
    word niet opgegeten.
    veel plezier
    groetjes joyce.

  • 01 Februari 2009 - 09:55

    Susan Hodes :

    mooie fotos heel leuk
    pas op he juf tot 9 mei
    of 10 mei leuke kinderen ik ben beneuwt voor het katje vinden ze hem leuk of niet ik denk het wel maar doei
    knufels van mei

  • 01 Februari 2009 - 10:28

    Piet:

    jtfydry gfbfghhjgh.fdkredlp;toerp[toerptreotpertoeprtoerpgtorpl;tgpro pgotfrporptogposeptgorpgysortgpro ypftoers0tofd0gt oer-0tdor

  • 01 Februari 2009 - 11:22

    Dennis:

    Haa lieverd,

    Leuk om al die verhalen te lezen. Nog geen paar dagen weg en al zoveel meegemaakt. Geniet vandaag nog even van je laatste vrije dagje. Morgen begint het echte werk. Ben benieuwd naar de volgende avonturen van carmen in kaapstad.

    Kusjes en liefs,

    Dennis

  • 01 Februari 2009 - 11:52

    Matthijs:

    Hee carmen!

    Gaaf verhaal hoor! Man man, ben wel jaloers haha ;) Maar je hebt de heenreis dus overleefd? :p Nou ik hou je site wel in de gaten. Veel plezier daar! Groetjes Xx Matthijs

  • 01 Februari 2009 - 13:01

    Judy:

    heey carmen,

    wat gaat het snel zeg, nu zit je al gewoon in Zuid Afrika!!
    straks sta je daar voor de klas met al die mooie kindjes daar!!
    wat lachen dat de taal zo erg op dat van ons lijkt!!
    nou meis, geniet er lekker van en hou je site in de gaten..

    veel plezier,

    liefs judy..


  • 02 Februari 2009 - 09:30

    Groep 4 :

    hoi juf carmen
    hoe gaat het in zuid-afrika. hier in enter
    gaat het het heel goed.
    de heele klas mist je heel erg.
    hoe gaat het er mee.
    zo te zien gaat het heeeeel goed met je.
    is er niks ergs gebeurt
    lenn.
    hoi hier is het goed daar dan ik zit nu op school het is heel leuk het erste is dat cas het weg heeft gedaan en het 2 de is dat jij weg bend en dat is niet leuk ik moet weg knufels van susan.
    heb je al gesurft?
    wij zijn nu aan het leren wij zijn nu taal aan het doen; Emma L
    ik hoop dat je snel trug komt ik hoop dat je al goed kan surfen groetjes merel.
    is het leuk daar
    groetjes emma r
    juf ik mis je heel erg.
    het schaatsen was heel leuk. daar zou het ook wel leuk zijn.
    groetjes joyce.
    hoi juf
    wat is het koud
    in enter
    bij jou niet
    he?
    groetjes, sanne.
    ik mis je en hoe gaat het met je en hoe ziet het er uit groetjes stijn.
    Hai Carmen, heb je site gelezen gisteren.
    We zullen hem zeker volgen; Morgen komen andere kinderen aan de beurt; de rapporten gaan dan ook mee! Moet jij ook nog verslagen schrijven e.d.? Veel groeten; ik mis je ook wel hoor! Hans.


  • 03 Februari 2009 - 16:29

    Cheyenne:

    ik missje wel een beetje het is heer heel erg koud in nederland is het leuk in zuidafrika

  • 05 Februari 2009 - 08:00

    Cheyenne:

    hoi juf carmen ik vind jamer datje in zuid-afrika bent. wil je voor mij een knufeltje meenemen en ik hoop dat je er voor 5 juni weer bent.knuffel en kusjes van cheyenne

  • 05 Februari 2009 - 17:58

    Marije Brinks:

    Hallo meissie :D
    Het tweede verslag is alweer gelezen... Echt gaaf! Wel lachen van die pinguin, haha echt wat voor jou!
    Ik wilde je trouwens nog even melden dat ik de boeken denk ik wel uit krijg. Heb het tweede boek al bijna uit namelijk :D Verslavend he!
    Maar succes daar en ik ben benieuwd naar het verslag over de stageschool...
    Geniet ervan!
    Kussssss

  • 15 Februari 2009 - 14:33

    Anouschka:

    ik mis je erg hoor ik
    hoop dat je heel leuk vint daar ik denk steets
    aan je hoe is het daar
    bij ons groetjes
    anouschka~doeiiiiiiiiiiiiiiiiii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Carmen Vaneker

Actief sinds 09 Dec. 2008
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 50182

Voorgaande reizen:

27 Januari 2009 - 10 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: