Pinquins schattig? - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Carmen Vaneker Vaneker - WaarBenJij.nu Pinquins schattig? - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Carmen Vaneker Vaneker - WaarBenJij.nu

Pinquins schattig?

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Carmen Vaneker

02 Februari 2009 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Pinquins schattig ???

Om te beginnen; het gaat hartstikke goed hier met me! Het weer hier is echt heerlijk, zo rond de 30 graden en er staat ook vaak een lekker windje. Vrijdag hebben Esther en ik lekker uitgeslapen, Jose en Inge moesten toen even langs stage. Tegen de middag zijn we met ons vieren met de trein naar het strand in Fishhoek gegaan. Toen we een plekje aan het zoeken waren om onze handdoeken neer te gooien, bleef er de hele tijd een “strange” guy bij ons hangen. We kwamen echt niet van hem af, hij vroeg wel honderd keer hetzelfde. Hij wou graag onze mobiele nummers zodat hij ons kon ophalen, bla bla bla! Natuurlijk gingen we daar niet op in en negeerden we hem gewoon. Maar blijkbaar vond hij het zo gezellig bij ons, dat ie gezellig naast ons ging zitten, terwijl verder het hele strand leeg was. Op een gegeven moment was het voor hem duidelijk dat het echt tijd was om te vertrekken. Toen hij wegliep heeft hij werkelijk waar wel 8 keer omgekeken naar ons, scary! Eindelijk konden we toen lekker onze ogen dichtdoen, misschien net iets te lang! Toen we ze weer open deden, lagen we al bijna met onze handdoek in de zee, het werd vloed! Dus, tijd om weg te gaan.
Toen we het station weer opzochten, kwamen we heel toevallig Lory en Milou tegen die in Fishhoek verblijven. We hebben hun appartement eens even grondig bekeken en daar gezellig wat gedronken en alle koekjes opgegeten.
Zaterdag was onze excursiedag, om 9 uur stond er al een busje voor onze villa waarmee we de hele dag rond gereden zouden worden. De man vertelde erg veel, dit was dus interessant. By the way; mijn engels gaat al een stukje vooruit, yeah! We begonnen onze trip bij Camps Bay en Clifton Beach, dit ligt aan de Atlantische Oceaan, hier is de zee 10 graden kouder als bij de Indische Oceaan (Fishhoek en Muizenberg etc). Maar de zee is daar echt geweldig, hoge golven en mooie witte stranden. Voor de surfers is het een ideale plek. Ook zitten hier veel rijkere mensen, de appartementen en hotels zijn ook erg prijzig in die buurt. Ondertussen hadden we ook een mooi uitzicht op The Twelve Apostles, dit zijn mooie uitgestrekte bergen. Ook Lionshead was erg mooi, deze berg leek op (als je heeel erg goed keek) op een leeuwenkop. Onze reis ging daarna verder naar Houtbaai, hier zijn we met de boot naar Sealisland gegaan. Dit was een eiland waarop erg veel zeehonden liggen, het was wel grappig en leuk om te zien, maar het stonk er ontzettend. Na de zeehonden te hebben bewonderd gingen we naar een Ostrichfarm, dit is een soort boerderij die struisvogels fokken. Je kunt op die beesten gaan rijden, eerst leek ons dat wel spannend. Maar als je op dat beest gaat zitten, zit je op zijn ruggengraat. Vaak wordt dan verteld wanneer die gaat liggen, dat die dan moe is, maar wat is het geval; de ruggengraat wordt vaak gebroken door de zware lijven dat de struisvogel moet tillen. Toen moesten we een eindje rijden om uiteindelijk bij Kaap de Goede Hoop uit te komen. We reden eerst door een natuurreservaat, we hebben toen helaas niet veel dieren gezien. Eenmaal aangekomen konden we ervoor kiezen om de berg op te lopen voor het geweldige uitzicht of om met het liftje te gaan. Wij bikkels, kozen ervoor om hem te beklimmen (was maar 20 minuutjes, maar toch)! Toen we eenmaal boven waren, hadden we echt een vet uitzicht. Hier komen de Atlantische en Indische Oceaan samen.
Ook hebben we echt heerlijk gegeten daar in het restaurant met zee-uitzicht. Het was die dag Inge haar verjaardag, de man van de excursie had geregeld dat het personeel ging zingen voor Inge. Dat deden ze echt zo mooi, ze konden echt super zingen, kreeg er zelfs kippenvel van. Van Kaap de Goede Hoop gingen we door naar Simons Town. Hier zijn de grappig beestjes pinquins te zien. De pinquins waren in het begin erg lollig, ze stonden een beetje suf voor zich uit te staren en af en toe maakten ze een paar stapjes voorwaarts. Ik dacht dus, dat ik best wel dichtbij ze kon komen voor een leuke foto (wat je er ook allemaal niet voor over hebt). Ik sta dus leuk te lachen naar Esther die een foto van me maakt, voel ik ineens een hap in mijn been. Ik schrik me rot, bijt gewoon zo`n pinquin mij, haha! Het zijn dus toch niet zulke lieve beesten als je denkt. Wat wel grappig is, is dat wanneer ze eiland willen schoonmaken voor die beestjes. Dan worden alle pinquins per trein vervoerd naar Port Elizabeth (8000 km van Kaapstad), daar laten ze de pinquins los en dan zwemmen ze vanzelf weer terug naar Simons Town. Wanneer ze dus weer terug komen, is het eiland schoongemaakt. De pinquins zwemmen hier ongeveer 21 dagen over.
Onderweg in de auto zijn we ook nog bavianen tegen gekomen, we zagen ze ineens vanuit ons raampje, we zijn natuurlijk even gestopt om een paar foto`s van ze te nemen. De ramen van de auto moeten dan echt gesloten blijven, want die bavianen springen zo in de auto en nemen al je spullen mee. Dat moeten we niet hebben..
Onze trip kwam ook langs Muizenberg waar we al eens eerder waren geweest, nu hebben we de haaienspotters gezien. Deze zitten echt constant naar de zee te kijken of een haai in zicht is. Haaienspotters vertellen dat er bij het eilandje wat wij kunnen zien elke dag meerdere zeehonden worden opgegeten door haaien. Ze zitten dus wel echt in de buurt. Vier jaar geleden is er een vrouw opgegeten door een haai bij Fishhoek. Zij was een eind de zee in gezwommen, dit was toen ook groot nieuws in Kaapstad. Je kunt ook zwemmen met haaien, dan ga je in een grote kooi en dan laten ze je zakken in zee. Ze gooien dan stukken vlees in de zee waar haaien op af komen. Deze zwemmen dan om de kooi heen. Een paar meiden van ons willen dit gaan doen, of ik het ga doen is nog de vraag!
Na de spannende verhalen over de haaien kwamen we aan bij Kirstenbosch, dit is vlak bij waar wij wonen. Dit is een mooie botanische tuin en park, hier worden op zondag vaak concerten gegeven waarbij alle jongeren in de tuinen rondhangen te picknicken en te chillen, heel relaxt! We zagen ook dat je via een pad in de tuin de Tafelberg kunt beklimmen, dit willen we zeker gaan doen. Je kunt er ook voor kiezen om met zo`n kabelbaan naar boven te gaan. Maar het lijkt ons wel gaaf om de Tafelberg echt te gaan beklimmen, je doet er ongeveer 2 uur over om boven te komen.
Toen we weer bij de villa aankwamen, hebben we ons razendsnel omgekleed, want om half 8 stond de taxi alweer op ons te wachten. We gingen naar Mama Africa, een typisch Afrikaans restaurant in Long Street. Dit was echt zo gaaf, de sfeer binnen was echt zo anders en gezellig. Een Afrikaanse live-band maakte muziek met trommels, saxofoon etc. Ook zongen ze hierbij en dansten als echte Afrikanen. Super om te zien! Ik heb hier nog wel een aantal filmpjes van gemaakt.
Ook het eten was heerlijk. Ik heb dingen gegeten, die ik normaal nog nooit heb gegeten. Ik begon als voorgerecht met een snoek. Als hoofdgerecht hebben we krokodil, springbok, struisvogel en kudu gegeten. Het heeft erg lekker gesmaakt. De krokodil smaakte een beetje naar kipfilet en een mixje van vis of zo. De struisvogel smaakte een beetje zoals biefstuk ook smaakt. Best een beetje vreemd eigenlijk, s`middags hebben we nog zo leuk naar die beesten staan kijken en s`avonds hebben we ze gewoon op ons bordje liggen.
Als afsluiting hadden we een typisch Afrikaans toetje, dit heette malva-pudding. Heerlijk!
In mijn volgende verhaal vertel ik alles over mijn stage en de Township die we bezocht hebben, dit was echt heel indrukwekkend. Alvast een voorproefje; we zijn in een township naar een kerk geweest, dit was echt bijzonder, iedereen zong daar! Liedjes als; say hallelujaaa! Vrouwen gingen ineens staan en voluit zingen, echt gaaf om mee te maken.
Ook hebben we daar de lokale bevolking ontmoet en de golfplaten huisjes bezocht en niet te vergeten traditioneel bier geproefd. Later hierover meer en dan zal ik ook foto`s ervan laten zien.

Nogmaals, bedankt voor alle leuke berichtjes. Het is echt leuk als je op internet zit en al die leuke reacties vanuit Nederland hier in Zuid-Afrika kunt lezen!

Groep 4:
Hee lieve kids!
Wat super leuk al jullie berichtjes. Ik heb vandaag mijn eerste dag gehad op de Afrikaanse school. Ik ga jullie er nog veel meer over vertellen. Zodra ik mijn eigen groep daar heb, ga ik de mooie verhalen en tekeningen van jullie geven aan de kinderen daar! Foto`s komen nog op mijn site..
Groetjes aan Meneer Hans en aan iedereen daar!
Goed jullie best doen he ;)

Liefs,
Carmen!


  • 02 Februari 2009 - 12:04

    Tim:

    Heey Sisterr!!

    Gaaf hoor, om zo zulke foto's van jou te zien, en wat een verhalen al hey!! Erg leuk om te lezen!! Ik moet nu wel zeggen dat t hier wel erg stil is in huis hoor!! Spreek je Carmen!!
    xx Tim

  • 02 Februari 2009 - 12:06

    Thijmen :

    Carmen! Zozo al veel dingen meegemaakt lees ik! Je hebt het dus wel naar je zin daar!
    veel plezier nog gewenst!

    xx Thijmen

  • 02 Februari 2009 - 12:08

    Lieke:

    Lieve chick!
    Damnn..geniet van je verhalen!!En natuurlijk van de pics, ziet er goed uit!
    Hoop dat je het onwijs naar je zin kan krijgen daar, en natuurlijk op stage daar!Zal een unieke ervaring worden!
    Ik wachtt met smart op je volgende verhaal ;)
    Dikke kus

  • 02 Februari 2009 - 12:18

    Paps:

    Wat heb je weer een hoop meegemaakt. Ik benijd je.
    Ik vind het erg leuk om je op deze manier te volgen. Leuke foto´s !!!

  • 02 Februari 2009 - 13:09

    Marjorie:

    Hi Carmen,

    Ik wilde even een reactie achterlaten bij je vorige bericht, maar zag dat je alweer een nieuw bericht hebt geschreven! Echt super leuk om te lezen wat je daar allemaal doet. En wat een mooie foto's. Het lijkt me echt prachtig daar. Je kunt daar maar 1 ding doen, en dat is genieten!!

    Carmen, take care!

    Lfs, Marjorie

  • 02 Februari 2009 - 13:16

    Sabine:

    Carmen ik ben zoooooo jaloers! Meid, het is super dat je al die verhalen meteen opschrijft, want dan heb je die herinneringen gelijk zwart op wit staan. Gaaf om te zien en te lezen dat je het zo ontzettend naar je zin hebt! Ik mail je even met uitgebreid veslag. (I love your e-mails.)

    Ben benieuwd hoe je eerste stagedag was vandaag!

    We bellen snel :D

    Dikke kus
    voor jou van mij.

  • 02 Februari 2009 - 13:54

    Ellen Rutgers:

    Hee lieve Carmen!
    Wat leeeuuuk alweer 'n verhaal!! En wat super gaaf wat je daar allemaal ziet en meemaakt! T ziet er echt suuuper gaaf uit..
    Hoorde vandaag op school van Sabine van die pinguin hahah! Ze zei al, echt iets voor Carmen ;)
    Ze heeft helemaal gelijk! :D
    Kijk nu al uit naar je volgende verhaal!
    Meid, geniet ervan!!!
    Groetjes van hier en veel liefs van mij..

  • 02 Februari 2009 - 13:58

    Merel En Emma.r:

    wat een leuke fots ik ga
    je heeeel erg missen XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 02 Februari 2009 - 14:12

    Rosalie:

    hee juf carmen wat leuk om je een brichtje te stuuren ik mis je al heel erg is de klas daar
    leuk ik zie op de foto's
    als je al heel bruin
    bent

  • 02 Februari 2009 - 14:32

    Melanie & Laureen!!!:

    heee lieve meis!!!:D

    wat een gave foto's allemaal!! zie alleen geen wond op je been door die pinquins! haha! wat grappig!
    leuk om je zo zien te genieten!! we houden alles bij!
    ben benieuwd naar het volgende verhaal!
    geniet!!

    dikke kussen en knuffels van mel en lau!;)

  • 02 Februari 2009 - 14:39

    Kiki :

    heey,

    heb morge de cito!!
    ik ben helemaal nie zenuwachtig heb goed geoefend.

    XX Ilovejoe. Kiki<3

  • 02 Februari 2009 - 16:30

    Emma Roetgering:

    lieve juf
    ben je gebeeten
    door een pinqwiun
    o echt leuke fotos
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    emma roetgering

  • 02 Februari 2009 - 16:30

    Irene:

    Heeee Car! Wat heb je al veel nieuwe verhalen op je site:D heb ze net even allemaal doorgelezen!! Heel erg gaaf wat je daar allemaal al meegemaakt hebt! En ook leuk dat je zoveel foto's erbij plaatst!!! :D
    Zo te lezen heb je het naar je zin daar!! Gelukkig!! En je engels gaat al vooruit??!?! hahah!! Wat goed zeg!!:D
    Veel plezier nog meis! Tot het volgende verhaal!!
    Liefs,:D:D

  • 02 Februari 2009 - 17:35

    Maaike:

    Leuk verhaal weer hoor meis! Echt super om zo ook alles een beetje mee te maken! En heerlijk dat weertje daar! Ik ben echt jaloers..
    Tot je volgende verhaal!:D
    Enjoy!

    Liefs, Maaike

  • 02 Februari 2009 - 19:37

    Ingrid:

    Alles verder oké met je been, na de hap van de pinquin???. Leuk verhaal hoor, veel succes je eerste dag op school.

    Doei, doei

  • 02 Februari 2009 - 19:47

    Anne-Wil:

    Eeeej Meis,
    Alweer zo'n mooi verhaal! Je hebt echt al veel gezien, wat een mooie foto's allemaal. Echt superleuk om die te bekijken. Tot het volgende verhaaltje!
    Liefs Anne-Wil

  • 03 Februari 2009 - 10:48

    Merel:

    hoi jufrouw ben je gebeeten door pingqwiun
    ik hoop dat het leuk is om les te geefen

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxx merel

  • 03 Februari 2009 - 14:52

    Lois:

    ha carmen miss je al wel hoor haha leuke site hoor
    maar ik ga doei doei

  • 03 Februari 2009 - 16:49

    Liset :

    He Carmen,

    Wat leuk om te lezen dat jij/jullie het zo naar je zin hebben daar!
    Wat ik kan zien van de foto's is het daar echt super mooi! Genietse en ik kijk (jaloers) mee van een afstandje.

    Groetjes Liset Verburgt

  • 03 Februari 2009 - 17:50

    Ans En Jos:

    Hallo Carmen

    Vol bewondering hebben wij eerst je verhaal gelezen, en daarna de prachtige foto's bekeken. Het is fantastisch dat iedereen zo een beetje met je mee kan reizen. Ook wij zullen dat zeker doen. Carmen geniet van dit alles.

    Groetjes van ans en jos v. Maasacker

  • 04 Februari 2009 - 09:19

    Groep 4:

    hoi juf carmen,
    het gaat goed in groep 4.
    we hebben het raport
    gekregen.
    doei en de groetjes max.
    hoi juf carmen hoe gaat het in afrika heb je al een wilde leeuw gezien?jens.

  • 04 Februari 2009 - 18:47

    Tante Marie, Johan:

    Hallo Carmen,

    Hoe is het met je? Je boft wel met het weer zeg, hier is het weer aardig frisjes. Hier gaat alles goed. Heel leuk om je verhalen te lezen en te zien wat je allemaal meemaakt. We houden je in de gaten hoor!

    Groetjes van tante Marie en oom Johan

  • 05 Februari 2009 - 10:15

    Rosalie:

    hoi juf ben je gebeeten
    door een eent og je foto's zijn heel mooi

  • 05 Februari 2009 - 13:54

    Merel Emma .R:

    hoi juf alles goed
    met ons wel hoe was je eerste dag op school
    merel en sanne en emma r
    zijn bij jou thuis geweest xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    emma. r en merel xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 05 Februari 2009 - 18:57

    Josephine Slaghekke:

    Hallo Carmen,

    Mooi om die verhalen te lezen. Je hebt al heel wat gezien. Wat een ontzettend lekker weer is het daar, om jaloers op te worden. Ben je al naar die school geweest?
    Heel veel succes!!

    groetjes Josephine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Carmen Vaneker

Actief sinds 09 Dec. 2008
Verslag gelezen: 1105
Totaal aantal bezoekers 50200

Voorgaande reizen:

27 Januari 2009 - 10 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: